Revoluce v sesterské profesi?
Plně uplatnitelní specialisté s rozsahem teoretických znalostí, které jim byly předány nejenom zkušenými pedagogy ale i oborníky z praxe. Žáci, kteří jsou už od začátku vedeni k perfekcionalismu. Praxe na nejrůznějších odděleních nemocnic. České střední zdravotnické školství vždy mělo vysokou úroveň a donedávna brala naše společnost jako samozřejmé, že ze zdravotních škol vycházejí odborníci, kteří jsou schopni ihned po maturitě samostatně pracovat na většině oddělení nemocnic nebo na poliklinikách. Avšak vládou dohodnuté závazky v oblasti uznávání kvalifikací v rámci EU zapříčinili malou revoluci v oblasti vzdělávání sester a středních zdravotnických pracovníků: ze středních škol budou vycházet pouze asistenti, kteří nebudou moci samostatně pracovat!
Toto opatření způsobilo paniku a rozčarování mnohých zaměstnanců, kteří pracují ve zdravotnictví dvacet, třicet let. Odborníků, jenž zachránili nejeden život. Otců či matek od rodin. Budou muset jít v padesáti zase znova do školy? Je opravdu pomaturitní vzdělání sestřiček nutností či pouhým výmyslem Evropské unie? Pokud člověk z praxe ukrojí svůj čas a energii a začne zase studovat, nezruší jeho obor po čase nějaký vrtošivý úředník, tak jako se to stalo před nedávnem s některými obory, které se studovali na VOŠ?
Míří snad toto opatření k tomu, aby se zmenšila nezaměstnanost ve zdravotnictví? V oboru, který již tradičně vykazuje nejnižší míru nezaměstnanosti a to ve všech kategoriích vzdělání?
Bude střední škola chápána jen jako příprava na terciární vzdělávání a nikoliv na profesi? Přestane mít vysokoškolák statut příslušníka desetiprocentní elity národa, jak tomu bylo obvyklé po celá staletí ve střední Evropě? A co vysoká škola: stane se pouze dokladem o tom, jak člověk dlouho studuje?
Protože je zmíněné téma v okruhu středních zdravotnických pracovníků velice živé, budeme rádi, pokud se s námi podělíte o Vaše názory.